Jedan od najvećih iskoraka u evoluciji klasičnog nastavno-obrazovnog procesa predstavlja učenje na daljinu, odnosno učenje putem interneta. Praksa u svetskim obrazovnim institucijama dokazuje da je pedagoško-didaktički značaj učenja na daljinu izuzetno veliki, pogotovo za one koji se, zbog obaveza, ne mogu potpuno posvetiti klasičnom načinu školovanja, kakav je uobičajen na našim prostorima.
S obzirom na stručnu usmerenost naših obrazovnih institucija, osećamo posebnu odgovornost da podignemo svest o prednostima koje ovakav vid učenja pruža.
Zahvaljujući intenzivnom razvoju informacionih tehnologija, nastava ima mnogo prostora da postaje sve modernija i inspirativnija, svestranija, kvalitetnija i interaktivnija u odnosu na tradicionalni model. Oslobođena je prostorno-vremenskih ograničenja, što znači da naši učenici, studenti i polaznici u svakom trenutku i na svakom mestu mogu pristupiti informacijama, što im automatski ostavlja više vremena za samostalan rad i razmenu mišljenja sa profesorima.
Bez obzira da li je učenje putem interneta zastupljeno tokom celog školovanja ili predstavlja dopunu tradicionalnom načinu učenja (na primer, u srednjoj školi), učenje na daljinu daje odlične rezultate.
Još tokom 2010. godine, preko šest miliona studenata u SAD koristilo je platformu za učenje na daljinu. Dve godine kasnije, više od milijardu ljudi širom sveta učilo je online. Kako prognoze govore, do kraja 2014. godine, skoro 19 miliona studenata učiće preko interneta, a do 2019. godine polovina svih obuka biće obavljana online.
E-learning je, svakako, jedno od najbrže rastućih tržišta, što dokazuju i istraživanja da će do 2015. godine ono dostići vrednost od 107 milijardi dolara.
Nema razloga da i vi ne uradite isto što i svi u svetu, koji su prepoznali i iskoristili kvalitet ovakvog načina učenja.
Platforma za učenje na daljinu koju koriste naše obrazovne institucije je dostupna 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji. Predstavlja rezultat višegodišnjeg rada tima koji čine eminentni stručnjaci iz oblasti obrazovanja, softverski inženjeri, programeri, administratori, autori online kurseva, pedagozi i psiholozi. O njenom besprekornom funkcionisanju i razvoju, kao i o podršci korisnicima brine tim od 15 inženjera i svi profesori naših škola.
Na platformi su video snimci, audio snimci, interaktivne aplikacije, a omogućen je i kontakt sa profesorima u realnom vremenu, preko interneta.
Predrasude da učenje na daljinu ne daje dovoljno kvalitetne rezultate može da opovrgne svako ko je probao ovakav način učenja. Za učenje na daljinu odlučuju se ambiciozni i vredni ljudi koji ne dozvoljavaju da ih nedostatak vremena ili prostorna ograničenost ometaju u učenju, a ne oni koji zbog lenjosti žele da umanje svoje obaveze i težinu školovanja. Učenje na daljinu nije osiromašilo plan i program klasičnog načina školovanja, samo je uvelo brojne načine i forme prezentacije nastavnih sadržaja.
Sa ekspanzijom društvenih mreža, mnoge akademske DL platforme uključile su ovu vrstu softvera u način rada, dajući svojim polaznicima i studentima mogućnost da međusobno komuniciraju i razmenjuju iskustva. U skladu sa svetskim trendovima u obrazovanju, na ITAcademy, BusinessAcademy i InternetAcademy postoji i eduWall koji omogućava korisnicima povezivanje sa kolegama širom sveta.
Povučene i nesigurne osobe u ovakvom načinu školovanja više dolaze do izražaja nego u tradicionalnoj nastavi. Učenje na daljinu daje jednake mogućnosti i hendikepiranim osobama da se potpuno uključe u obrazovne aktivnosti.
U prilog značaju učenja putem interneta ide i činjenica da je upotreba multimedijalnih sadržaja veoma korisna u procesu usvajanja znanja, jer pruža mnogo potpunije informacije i ostavlja jači utisak nego odvojeno, omogućava kvalitetnije usvajanje gradiva i dodatno podstiče radoznalost i želju za učenjem, zbog čega je nedavno i nastava na ITHS-u unapređena interaktivnim tablama.
Naši učenici, studenti i polaznici u okviru platforme mogu objektivno i efikasno da provere svoje znanje, tako što imaju mogućnost da, nakon pređene lekcije ili oblasti, urade testove koji precizno pokazuju koliko su zaista naučili. Sistem automatski obračunava procenat, broj poena i ukazuje na greške koje su napravljene.
Potreba savremenog društva da održi korak sa brzim naučnim i tehničkim razvojem dovela je do toga da učenje i obrazovanje ne smeju da budu vremenski i prostorno ograničeni.
Mi smo to već učinili. Probajte i vi.